středa 26. srpna 2015

Seriál sem, seriál tam


Stejně jako život mých vrstevníků i ten můj zčásti tvoří seriály. Různá doporučení na seriály ke mně chodí ze všech stran a já se snažím podívat se na každý z nich. I přes chvalné řeči doporučujících jsou seriály, u kterých jsem vydržela jen několik dílů a přešla jsem na jiné. Tento článek nebude věnován jim. Bude věnován čtyřem nejoblíbenějším seriálům, u kterých jsem vydržela od prvního dílu až do toho posledního nebo seriálům, u kterých stále čekám na novou sérii.






Glee
Hned ze začátku musím říct, že jsem od tohoto seriálu moc neočekávala. Už jen, protože se odehrávala na půdě americké střední školy a z amerických romantických filmů stejného rázu jsem byla otrávená. Ovšem velmi mile mě překvapil a okamžitě jsem si dokázala najít svou oblíbenou postavou, čímž jsem si našla i nového oblíbeného herce a spisovatele.

Postavy v seriálu mají sice prvky tuctového amerického středoškolského filmu, ale každá z nich je v podstatě jiná. Písně jsou krásně přezpívané a podle mě mnohdy lepší než originál.

I přes počáteční dokonalost seriál nakonec klesl. První tři série jsou skvělé, ale následující jsou spíše k pláči. Možná to bylo způsobeno smrtí jednoho z herců, ale po třetí sérii mě seriál už tolik nebavil a dokoukala jsem ho jen ze zvědavosti.

Queer as Folk (US)

Další můj velmi oblíbený seriál, který se zaměřuje na život několika homosexuálních přátel. Řekla bych, že je to tak trochu Sex ve městě s gayi. I zde jsem si našla své oblíbence, se kterými jsem prožívala jejich radosti, smutky i utrpení.

Nejvíc ze všeho se mi líbí, že seriál, který vznikl v roce 2000, nepopisuje homosexuály jen jako zženštilé muže ve směšných oblečcích (až na Emmetta) a také se mi líbí zapojení rodičů některých postav a jejich různý přístup k orientaci jejich dětí.

Tento seriál je jeden z mála, který se mi líbil od začátku až do konce, i když bych některé věci změnila. Doporučuji ho jen lidem, na kterých se neobjevuje ani nejmenší záchvěv homofobie.




Shameless (US)

Stejně jako u Glee ani u tohoto seriálu jsem neočekávala nějakou bombu, ale tento seriál je úžasný. Myšlenka sourozenců, kteří se životem potloukají v podstatě sami je naprosto úžasná.

Je to jeden z mála seriálů, který se po celou dobu drží svou úroveň a přesto se nadále vyvíjí. Každá z postav jak hlavní tak vedlejší je něčím zajímavá a má co nabídnout. 

In the Flesh
Nad tímto seriálem jsou dlouho přemýšlela. Zombie mě nikdy nebrali a tady hrají hlavní roli. Nakonec jsem se přeci jen přemluvila a podívala se na první díl. Okamžitě mi přirostl k srdci. 

I kdyby mě nezaujal, dokoukala bych se na něj až dokonce, protože není nijak dlouhý, takže naprosto ideální pro ty, co dlouho nevydrží sedět a něco sledovat. Zpracování "shniloušů" je moc pěkné, především jejich rozličné oči. 

Jediné, co se mi moc nelíbilo, byli záporáci, kteří se mi zdáli trochu moc jednodušší a především byli rychle pryč, i když vzhledem k délce seriálu se to dalo očekávat.




Upozorňuji, že k v každém ze zmíněných seriálů se objevuje minimálně jeden člověk živící se duhou a třpytkami, takže nejsou vhodné pro lidi trpící homofóbii. 

1 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Vždy ma potešia tipy na seriály, ktoré som ešte nepozerala :) Z Shameless sa mi zdá, že som už niečo videla, a celkom sa mi to páčilo, tak keď dopozerám Reign a Once upon a time, asi sa nepoberiem k AHS ale pozriem toto :)

Okomentovat